În acest an, segmentul rezidenţial acoperă peste 90% din contractele firmelor de profil.Recesiune. Activităţile imobiliare au scăzut, stagnat şi chiar s-au blocat. Astfel, serviciile de design mai sunt cerute acum numai de oamenii care îşi doresc o casă „all inclusive”. Cererile serviciilor de design interior s-au diminuat la aproape jumătate faţă de solicitările de anul trecut.Dacă până nu demult clienţii, de la corporaţii până la persoane fizice, îşi doreau reînoirea „look-ului” unui imobil, în prezent aceştia au devenit mult mai reticenţi.
„Având în vedere că vânzările imobiliare au scăzut dramatic, piaţa de design interior a urmat tot o linie descendentă. Anul trecut erau foarte multi clienţi care achiziţionau o locuinţă nouă sau doreau să dezvolte o afacere şi să creeze un design interior interesant pentru noul spaţiu”, declară Irina Constantin, interior designer al companiei de profil Knox Design.
Anul trecut, ideea de schimbare a birourilor, de renovare, de design era la ordinea zilei şi mulţi dintre managerii marilor companii apelau la astfel de servicii destul de des.
Birourile rămân la aceeaşi imagine
„Pe segmentul office, probabil că nu mai există bugetele de anul trecut. Prin urmare, managerii nu mai văd schimbarea imaginii biroului ca pe o necesitate şi nici nu mai pornesc la drum cu amplasamente sau afaceri noi”, explică Irina Constantin.
Anul trecut, aproximativ 65% din activitatea companiei Knox Design a fost pe rezidenţial, 35% pe office. Anul acesta, 90% dintre contracte s-au încheiat pe sectorul rezidenţial şi numai 10% pe office.
Totuşi, există clienţi care au posibilităţi financiare deosebite chiar şi în perioadă de criză, iar aceştia nu îşi refuză investiţia într-un nou look al casei şi cer sfaturile unui designer. „Oferta noastră de servicii s-a lărgit. Procur