Femeile stau 30 de minute în faţa rafturilor cu haine, în timp ce bărbaţii fac 13-14 la capăt de raft. Situaţia se inversează la raionul „tehnice”. Soluţia: fiecare pe cont propriu. Sursa: Northfoto
La cumpărături, bărbaţii sunt fericiţi doar dacă trebuie să achiziţioneze electronice, gadgeturi ori scule de reparat, în funcţie de pricepere şi pasiuni. Femeile, în schimb, ridică shoppingul la rang de terapie, mai ales atunci când este vorba de îmbrăcăminte, de lucruri pentru casă sau, pur şi simplu, de orice obiect de la reduceri.
Când familia iese împreună la cumpărături, apar scântei: femeia zăboveşte pe la toate rafturile şi întoarce produsele pe toate părţile, bărbatul o bombăne, iar tabloul este complet dacă, din cărucior, copilul ţipă că vrea diverse.
Shoppingul incită femeia cum fotbalul incită bărbatul
Psihologul Paco Underhill a cercetat mai bine de 20 de ani com portamentul femeilor şi al bărbaţilor la cumpăraturi, iar studiile realizate de el arată că o femeie însoţită de o altă femeie petrece într-un magazin de două ori mai mult timp decât cea însoţită de un bărbat. Acest lucru se întâmplă pentru că, spune specialistul, pentru femei shoppingul este o chestiune de plăcere şi mândrie. În schimb, bărbaţii, dacă s-ar putea, ar intra şi ar ieşi dintr-un magazin în câteva secunde.
Psihologul Jeni Chiriac caracterizează femeia ca fiind “tipicară, atentă la detalii şi nuanţe, cu tendinţa de a privi în amănunt, cercetând promoţii şi chiar delectându- se cu frumosul rătăcind prin magazine”. În tot acest timp, „bărbatul trăieşte insatisfacţia non-acţiunii şi a pasivităţii”.
Dan şi Alina s-au căsătorit în urmă cu mai bine de doi ani şi merg la cumpărături pentru casă doar ocazional împreună. Dan explică de ce: “Ne ciondănim de câte ori intrăm împreună în hipermarket. Avem listă de cumpărăt