De ce?
Pentru că, imi pare mie, in contextul actual e foarte important cum alegem să ne îmbracăm când suntem invitaţi la petrecerea din sânul marii familii europene.
După cum probabil bine ştiţi, “the land of choice” este noul slogan al României, un nou slogan, pentru un nou brand, menit sa comunice mai bine “fraţilor” din noua noastra familie, cât şi vecinilor, din celelalte familii, esenta culturală, sâmburele tradiţional, diversitatea şi frumuseţea peisajului românesc cât şi oportunitatea unei alegeri în cunoştinţă şi mai ales câştig. Geniul din spatele sloganului, îmi scapă cu desavârşire, şi sincer îi tratez cu îndoilală existenţa. Cert e că s-au cheltuit mulţi bani din buzunarul public, pentru a copia o expresie (sloganul in sine, printr-o ciudată coincidenţă, a fost ales şi de o altă naţiune cu peisagiu similar şi logică aşişderea ), expresie care, prin deductie logică şi analiză “riguroasă” nu atribuie nimic spiritual, cultural sau definitoriu României, ci ridica la rang înalt si importanţă naţională, posibilitatea opţiunii, de parcă ar fi ceva extraordinar şi ieşit din comun, ceva pur românesc, să alegi destinaţia turistică în care doreşti să îţi investeşti timpul liber şi pofta pentru cultură, tradiţie şi puţină aventură.
Probabil nu ştiţi, că nu a trecut decât un an de când România era “Simply Surprising”, adica Pur şi simplu Surprinzătoare. Exact aşa cum o vedem noi în fiecare zi, aşa cum turistul, fratele sau vecinul nostru, o vede în fiecare minut al aventurii româneşti, schimbătoare si capricioasă uneori, caldă si primitoare alteori, interesantă şi uluitoare de cele mai multe ori.
De ce schimbarea? Cu riscul de a mă repeta, imi eludă geniul noului slogan. Dar motivul, politic fiind, nu mă suprinde, rezultatele acestui test, nu ma vor surprinde, însă aş putea promite ca la anul România va fi alta, cu un slogan nou, genial, să c