Horia Ghibuţiu: „Îi plăceau femeile frumoase - cubaneza Elsa Baeza, americanca Didi Sherman, gorjeanca Augusta Magdalena Dumitraşcu - şi obişnuia să le ia de nevastă”.
Ţinea cu echipa de fotbal Atletico Madrid, şi înainte, şi după ce a jucat acolo Fernando Torres. Într-un fel, aşa poate fi apreciat şi divertismentul din industria europeană de televiziune: înainte şi după apariţia lui Valeriu Lazarov Lessner.
De la revoluţia bârlădeanului Lazarov în TV, divertismentul a devenit o treabă foarte serioasă. Şi-a câştigat renumele de Mr. Zoom, pentru felul în care lăţea pe sticlă feţele oamenilor.
A declarat război mentalităţilor învechite de la televiziunea de stat - în Spania, la noi sau aiurea, să schimbi ceva e la fel de greu. A devenit prietenul şi colaboratorul vizionarului antreprenor de televiziune Silvio Berlusconi (nu ne referim şi la omul politic!), a îmbunătăţit estetic faţa staţiilor comerciale din Italia şi a revenit printre iberici, pendulând cu uşurinţă între public şi privat.
A început cu detaliile mici şi le-a făcut mari, pentru că a înţeles printre primii că o cravată expresivă, o încadratură aparte şi o lumină caldă sunt la fel de importante precum prezentatoarea pe care o adoră publicul. Decenii întregi, Valeriu Lazarov a însemnat aur pentru audienţă şi o pacoste pentru ghidurile TV: în Spania, Don Valerio a fost primul care a decis să schimbe peste noapte un film sau un show de divertisment, în funcţie de ce aveau în program posturile concurente, deoarece vedea piaţa de televiziune ca pe o uriaşă tablă de şah, la care trebuie să anticipezi mutările adversarului şi să-l iei prin surprindere.
Fireşte, publicaţiile care prezentau programul TV nu puteau ţine ritmul cu deciziile lui Lazarov şi, de aici, un permanent conflict cu cititorii. Reţeta s-a aplicat şi la noi cu succes - e una dintre e