Marcom din Bucuresti, cel mai mare distribuitor de utilaje de constructii, detinut de oamenii de afaceri Constantin si Monica Marcu, a decis reducerea puternica a costurilor legate de combustibil, facturi telefonice, curent, gaze si papetarie, dupa ce piata de utilaje s-a prabusit in primul semestru, fiind vandute doar 220 de unitati fata de 1.865 de unitati in aceeasi perioada a anului trecut.
Afacerile Marcom, distribuitorul marcii nipone de utilaje Komatsu, au resimtit din plin scaderea activitatii din constructii, dupa ce in primul semestru compania a vandut doar 41 de utilaje terasiere (utilizate pentru incarcat, sapat si transport de materiale de constructii), de 11 ori mai putin fata de nivelul de 467 de utilaje vandute in aceeasi perioada a anului trecut.
"Principalele probleme au fost legate de numarul mic de proiecte active pe piata de constructii, lipsa aproape cu desavarsire a conditiilor de finantare bune, perioadele lungi de timp pana cand se finalizeaza un proiect ce implica fonduri europene si nu in ultimul rand falimentele care s-au manifestat si se manifesta in randul firmelor de constructii", spune Razvan Marcu, directorul de marketing al Marcom.
A concediat 10% din angajati
In aceste conditii, compania si-a redus cu 10% numarul de angajati, pana la 90 de persoane si a taiat costurile auxiliare activitatii companiei.
"In loc de doua persoane intr-o masina de patru am mers patru, in loc sa vorbim la telefon excesiv, am fost mai clari in exprimare si in loc sa printam zeci de hartii pentru un raport am preferat sa construim rapoarte mai sintetice si care sa necesite volume mai mici de hartie", explica Marcu.
Compania estimeaza pentru anul acesta o scadere cu o treime a cifrei de afaceri, pana la circa 60 mil. euro de la 91 mil. euro anul trecut.
"Credem ca spre sfarsit de an vom castiga cota de pia