Autostrada Bucuresti-Ploiesti, care se afla pe cea mai aglomerata ruta din tara, unde circula circa 100.000 de masini zilnic, a fost largita la trei benzi inca dinainte de a fi finalizata constructia. Ministerul Transporturilor organizeaza in prezent o licitatie pentru alegerea unui nou constructor care sa construiasca a treia banda pe sectorul km 19,5-km 45. Cum s-a ajuns in aceasta situatie?
Ludovic Orban, fostul ministru al transporturilor, a decis in 2008 in urma unor studii de fezabilitate sa largeasca autostrada Bucuresti-Ploiesti, inainte de a fi incheiata constructia la doua benzi, pentru ca „asa exista in fiecare oras important din Europa in zona metropolitana".
In prezent, la licitatia pentru construirea celei de-a treia benzi s-au inscris sapte consortii si companii din Spania, Franta, Portugalia si Romania. Insa atat reprezentantii ministerului, cat si Orban afirma ca firmele care lucreaza deja pe acest tronson, Euro Construct Trading ‘98, PA & CO International si UMB Spedition, detinute de regii asfaltului - Dan Besciu, Costel Casuneanu si Dorinel Umbrarescu - au cel mai mare avantaj, pentru ca au deja santierul si utilajele pregatite. Valoarea estimativa a lucrarilor este de 196,85 mil. lei (circa 47 mil. euro), fara TVA, care se adauga la valoarea initiala din 2007 de 240 mil. euro fara TVA.
Decizia de largire la trei benzi a fost luata printr-o hotarare de guvern emisa anul trecut de Cabinetul Tariceanu, iar castigatorul licitatiei va fi anuntat luna aceasta. Pe primul tronson, Bucuresti-Moara Vlasiei (19,5 km), autostrada va fi largita la trei benzi de acelasi constructor - consortiul italian Tirrena Scavi si Pizzarotti, prin majorarea contractului cu 50%, insa pentru al doilea tronson a fost nevoie de o noua licitatie.
„Licitatia a fost organizata conform legii achizitiilor publice. In cazul in care o