Importurile masive de autoturisme second-hand, care s-au apropiat de pragul de 420.000 de unitati anul trecut si in primele sase luni din acest an, sustin piata anvelopelor, in conditiile in care in cazul camioanelor si al autoturismelor noi declinul vanzarilor este acut.
Masinile la mana a doua sunt echipate in general cu anvelope uzate, care se inlocuiesc mult mai repede decat in cazul autoturismelor noi, potrivit declaratiilor Alinei Ghica, director de marketing al Michelin pentru Romania, Serbia, Bulgaria si Croatia.
Michelin Romania, care detine pe piata locala trei fabrici cu aproape 3.200 de angajati, a inregistrat in 2007 afaceri de peste 340 mil. euro, in crestere cu 11% comparativ cu perioada similara a anului anterior.
Declin accentuat pe piata anvelopelor pentru camioane
"Masinile second-hand importate pe piata locala isi vor schimba anvelopele intr-un timp mult mai scurt decat in cazul celor noi, acestea fiind echipate in majoritatea cazurilor cu anvelope uzate", a spus Ghica.
Declinul cel mai accentuat s-a resimtit pe segmentul anvelopelor pentru camioane, deoarece un procent semnificativ din acestea stau parcate, din lipsa cererilor pentru transport marfa.
"Intr-un fel au evoluat vanzarile de anvelope pentru autoturisme si camionete si altfel cele pentru camioane. Nu este un secret faptul ca piata de camioane a inregistrat o scadere mai mare. Piata de anvelope nu a avut aceeasi prabusire ca si piata vanzarilor de autovehicule", a subliniat Alina Ghica, fara a avansa insa nicio cifra legata de vanzarile de anvelope.
Inmatricularile de vehicule comerciale noi au inregistrat un declin de peste 60% in primele sapte luni ale acestui an comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatricularea Vehiculelor, la 9.574 de unitati.
Potrivit statisticilor API