Consiliul Judeţean Cluj a organizat, în luna martie, o licitaţie publică pentru modernizarea drumului judeţean din zona Ic-Ponor. Cele zece firme participante au venit cu oferte destul de ciudate, mai ales în privinţa garanţiei acordate. Spre exemplu, firma SC Selina SRL în asociere cu SC Drumuri Bihor a depus o ofertă prin care oferea o garanţie a lucrărilor de 100 de ani. În cele din urmă, licitaţia a fost adjudecată de o altă firmă, din Ungaria, care a oferit o garanţie de doar 30 de ani şi un preţ de executare a lucrărilor de 40,9 milioane de lei, adică aproximativ 9,74 milioane de euro. La această sumă se adaugă cheluielile legate de publicitate şi cele cu dirigenţia de şantier. Garanţii mai mari decât limitele legale Unul dintre participanţii la licitaţie a declarat că perioadele de garanţie oferite de firmele clasate pe primele două locuri depăşesc cu mult limitele legale. Astfel, perioadele maxime de funcţionare a unui drum naţional sau judeţean sunt prevăzute într-un normativ emis de Administraţia Naţională a Drumurilor în anul 2002.
Pentru un drum cu o circulaţie zilnică de sub 750 de autoturisme garanţia maximă este de 16 ani. „Trebuie să avem în vedere că acest drum trece printr-o zonă de munte unde ciclurile de îngheţ-dezgheţ sunt foarte frecvente în perioada iernii. Acest fenomen reduce cu mult perioada de garanţie”, susţine omul de afaceri care a participat la licitaţie.
O altă neregulă de la această licitaţie se referă la faptul că garanţia de 10% din valoarea contractului, adică peste 820.000 de euro, va fi restituită în mare parte la finalizarea lucrărilor.
„Ce pot să vă spun este faptul că la finalizarea lucrărilor, firma care e executat contractul va primi înapoi 70% din valoarea de garanţie, adică 574.000 de euro. Restul de garanţie va fi restituit peste 30 de ani, adică la recepţia finală a drumului, dacă