Piaţa de electronice, electrocasnice şi IT&C va scădea cu 35-40% anul acesta comparativ cu finele anului trecut. În ultimul trimestru, vânzările se vor stabiliza, potrivit retailerilor de profil. Sursa: Răzvan Vălcăneanțu
Creşterea vânzărilor va fi de circa 10-15% în 2010, apreciază directorul de operaţiuni al Altex România, Adrian Urda. Potrivit acestuia, în primul semestru volumul vânzărilor s-a redus cu 50%, în contextul limitării finanţării.
Băncile au devenit mult mai prudente în ceea ce priveşte acordarea creditelor, atât pentru populaţie, cât şi pentru firme. Astfel, cumpărăturile pe credit “doar cu buletinul”, motorul de creştere al pieţei, au ieşit din cotidian.
Cifra de afaceri a Altex se va reduce semestrul acesta cu 40%, până la 104 milioane euro. Anul trecut, turcii de la Primex, companie care deţinea pe piaţa românească lanţurile de electronice şi electrocasnice Teknosa şi Cosmo, au cerut intrarea în faliment. UltraPro Computers este un alt nume care a ieşit de pe piaţa de profil în 2009.
Alţi jucători, cum sunt cei de Circuit City, retailerul american de electrocasnice cu peste 30.000 de angajati, au anunţat că îşi lichidează afacerile.
Pentru redresarea pieţei de electrocasnice şi a celei de mobilă, directorul de marketing şi vânzări al companiei Altex, Cristian Moanţă, a propus ca programul "Prima Casă" să fie extins şi la bunurile necesare utilării locuinţei.
Potrivit guvernatorului BNR, Mugur Isărescu, reducerea drastică a consumului de bunuri de folosinţă îndelungată a condus şi la echilibrarea balanţei externe de plăţi. Astfel, importurile s-au redus semnifiativ în primul semestru al acestui an.
CITIŢI ŞI:
Altex caută bani ca să iasă din criză
Nouă din zece români, loviţi de criză
BNR: Reducerea consumului a scăzut inflaţia