Nemirschi a evitat ieri să explice cum au plecat banii din minister pe baza unui audit făcut de un om al firmei care urma să-i primească. Sursa: Răzvan Vălcăneanțu
Pentru a încasa de la Ministerul Mediului milionul de euro pentru publicitate, firma Ars Advertising şi-a demonstrat corectitudinea printr-un raport de audit făcut de un angajat propriu. Este vorba despre SC Acon Audit SRL, firma care apare la Registrul Comerţului, sub Ars Advertising, la capitolul „date despre administratori/cenzori persoane juridice” începând cu 17.04.2006.
Chestionat ieri în comisia parlamentară de anchetă în legătură cu această situaţie, ministrul Nicolae Nemirschi a schimbat subiectul. Ulterior, la insistenţele ziarişilor, ministrul s-a limitat la a susţine că nu ştia de această coincidenţă. Tot „nu ştiam” a fost răspunsul şi în legătură cu cedarea ilegală a executării campaniei de publicitate de la Mediu, în valoare de un milion şi jumătate de euro, de firma Ars către Best Advertising, după ce şi-a oprit 22% pentru intermediere.
Ce a făcut Ars? „Lucruri”
La comisie, ministrul a înclinat însă mai degrabă spre a se identifica cu un „avocat” al firmei Ars, decât spre a se delimita de aceasta. „Best Advertising a venit cu preţuri mai bune decât puteau fi obţinute de către Ars Advertising”, a transmis ministrul comisiei ceea ce la rândul său primise ca justificare a sub - contractării de la Ars, fără a putea spune însă pentru ce şi-a oprit totuşi această firmă intermediară 22% din cele 5.919.193 de lei plus TVA. „Sunt obligaţii pe care le-a avut, au însemnat un consum de bani. Nişte scrisori de garanţie, a făcut mai multe lucruri”, a fost explicaţia lui Nemirschi pentru comisionul Ars de 1.813.500 de lei.
Întrebat de PDL-istul Marian Avram cum explică faptul că „expertul contabil al firmei Ars este şi auditorul” pe baza rap