- Diverse - nr. 353 / 12 August, 2009 Dupa ce mai bine de o suta de ani mereu au "gafait" si au scos pe cos fum negru din arsul lemnelor si carbunilor, in greul si anevoiosul lor urcus prin Podisul Transilvaniei si al vaii Hartibaciului, micile si cochetele locomotive cu aburi de pe calea ferata ingusta Sibiu-Agnita-Sighisoara, in lungime de 110 kilometri, au devenit piese de muzeu ale tehnicii si vechiului mestesug, "odihnindu-se" in depourile situate la cele doua capete de linie. Intre timp, doar una dintre ele a fost scoasa din "plictiseala" sederii in depoul sighisorean, fiind expusa pe un "piedestal" in fata garii de calatori. Acum intentioneaza sa faca acelasi lucru si feroviarii sibieni, pregatind pentru a fi aratata vizitatorilor o locomotiva cu aburi, fabricata in Polonia, cu 60 de ani in urma. Neimpovarata cu cele trebuincioase la drum: lemne, carbuni si apa, locomotiva cantareste 27 de tone si masoara, impreuna cu remorca-platforma, 12 metri in lungime. Viteza maxima admisa era de 30 de kilometri pe ora. Astfel, cei 110 kilometri ai tronsonului feroviar de cale ferata ingusta Sibiu-Agnita-Sighisoara, cu stationarile din cele 25 de gari, halte si depozite de alimentare cu lemne, carbune si apa, erau strabatuti in mai mult de 12 ore. De unde si povestea cu taranul pornit la targ, la Agnita, drumul lui fiind alaturat celui de cale ferata: "Hei, bade, nu vii in tren?!", zice mecanicul de locomotiva. Iar taranul nostru raspunde: "Multam fain, dar ma grabesc!". IOAN VULCAN-AGNITEANU - Diverse - nr. 353 / 12 August, 2009 Dupa ce mai bine de o suta de ani mereu au "gafait" si au scos pe cos fum negru din arsul lemnelor si carbunilor, in greul si anevoiosul lor urcus prin Podisul Transilvaniei si al vaii Hartibaciului, micile si cochetele locomotive cu aburi de pe calea ferata ingusta Sibiu-Agnita-Sighisoara, in lungime de 110 kilometri, au devenit piese de muzeu