Daca la inceputul anului marii producatori de componente auto pregateau planuri de concediere, in prezent grupuri precum Continental, Delphi, Elba sau Yazaki lucreaza pentru productia de componente destinate comercializarii de masini prin programele „Rabla".
Daca in ianuarie si februarie peste 10.000 de oameni din industria auto si-au pierdut locurile de munca, dupa primul trimestru nivelul comenzilor de anvelope, airbaguri, volane sau chiar faruri a revenit si a asigurat mentinerea a circa 200.000 de locuri de munca la nivel national.
„Recunoastem o dezvoltare a comenzilor (din partea producatorilor de automobile - n.red.) in special pentru automobile de clasa mica, cu diferente locale", a declarat Antje Lewe, purtator de cuvant al grupului Continental.
Germania, Italia si Franta au introdus primele cate un plan national ce presupune acordarea unei prime pentru achizitia unui automobil nou in urma casarii unui automobil rulat, ceea ce se observa acum la jumatatea anului in vanzarile raportate. Primele variaza, in functie de tara, intre 800 de euro si 2.500 de euro. Au urmat apoi Romania, Austria sau Spania, care dupa cateva luni de la inceputul anului au fixat bugetul si plafonul primei de casare.
Gura de oxigen, dar nu pentru mult timp
De ce automobile de clasa mica? Pentru ca principalele beneficiare ale sistemelor gen Rabla, din toate tarile europene, sunt automobilele din intervalul de pret 7.000 - 11.000 de euro, precum Logan, VW Polo, Fiat Punto sau Renault Clio.
„Exista o crestere a comenzilor pe sectorul auto, pentru Dacia, iar in momentul acesta productia pentru ultimele luni e mai buna decat media anului trecut din cauza programelor auto", a spus Teodor Mermeze, directorul de dezvoltare al Elba Timisoara, care este principalul furnizor de blocuri optice al Dacia. El adauga insa ca planul de vanzari se reduce fata d