Deconturile privind Taxa pe Valoarea Adaugata (TVA) si declaratiile de profit pot fi depuse de companii in format electronic, prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, dupa ce guvernul a publicat in Monitorul Oficial ordonanta de urgenta privind utilizarea Sistemului Electronic National (SEN), se arata intr-un comunicat al Agentiei pentru Serviciile Societatii Informationale (ASSI).
Numarul declaratiilor care pot fi depuse online se ridica la noua. Astfel, prin intermediul SEN, contribuabilii au posibilitatea de a depune online declaratiile referitoare la platile catre bugetul asigurarilor sociale si de sanatate, precum si declaratiile privind impozitul pe profit sau deconturile de TVA.
„Mi se pare un sistem foarte bun pentru ca economisesc timp si ma scuteste de foarte multe drumuri. Mi-am achizitionat deja certificatul (pentru accesul la sistemul online - n. red.) si am inceput chiar sa il folosesc", spune Daniela Ostase de la firma de merchandising Bip Grup. Singurul inconvenient este acela ca inregistrarea firmelor nu se poate face tot online, ceea ce face ca acestea sa nu fie complet scutite de birocratie nici in noul sistem, considera Ostase.
In acelasi timp, Ministerul de Finante a lansat o aplicatie online, care poate fi accesata pe site-ul ANAF, unde companiile pot afla data la care statul va rambursa TVA.
Pentru a obtine aceste date firma trebuie sa furnizeze codul unic de identificare, luna si anul la care se refera decontul, precum si suma solicitata. Pentru depunerea unei declaratii, firmele trebuie sa solicite ASSI, in calitate de operator al SEN, eliberarea unui certificat digital, care va fi valabil doi ani de la data emiterii. Companiile care aleg sa foloseasca aplicatia respectiva sa achite un tarif anual de utilizare de 46 de lei, fara TVA.
„Institutiile si autoritatile administratiei publice au obligatia de a ac