Compania Betty Ice, cel mai mare producator roman de inghetata dupa valoarea vanzarilor, a avut in primele sase luni o crestere de vanzari de circa 20%, comparativ cu primul semestru din 2008. Afacerile in HoReCa (hoteluri si restaurante) sunt insa pe un trend descendent, din cauza reducerii veniturilor consumatorilor.
"Se resimte o scadere a vanzarilor pe partea de HoReCa, de pana la 30%", a afirmat Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice.
El a mai spus ca situatia actuala din economie a afectat consumul de inghetata per ansamblu.
"Problema in acest moment nu o reprezinta cererea din partea consumatorilor, ci lipsa de bani cu care se confrunta magazinele, ceea ce obstructioneaza oarecum si aprovizionarea cu inghetata", a subliniat Armenean.
Cel mai important factor care influenteaza in mod direct afacerile producatorilor de profil ramane insa vremea, in conditiile in care piata din Romania este puternic sezoniera, circa 60-70% din volumele totale fiind vandute in lunile iunie-iulie.
Vanzarile Betty Ice au inregistrat o crestere in perioada aprilie-mai din acest an, insa in iunie au fost in declin fata de aceeasi luna din 2008 din cauza vremii ploioase, a mai mentionat Armenean.
Betty Ice a avut anul trecut vanzari de circa 20 de milioane de euro. Compania detine o fabrica la Suceava, care poate produce zilnic aproximativ 100 de tone de inghetata.
Cei mai mari producatori romani de inghetata, printre care se numara si Alpin 57 Lux sau Top Gel, mizeaza in acest an pe cresteri de vanzari intre 10 si 30%, conform datelor comunicate anterior de aceste companii.
Pe piata locala de profil competitia este mult mai puternica din acest an, dupa intrarea gigantului Unilever cu divizia Algida, care s-a realizat concomitent cu achizitia brandului Napoca de la Friesland Foods. Unilever deruleaza in prezent cea mai mare campanie de prom