Turiştii care nu-şi supraveghează personal bunurile de pe plajă riscă să rămână fără ele. Patrulele mixte de poliţişti şi jandarmi colindă tot litoralul, însă aceştia recomandă turiştilor să-şi păzească singuri lucrurile. Aproximativ 550 de poliţişti şi jandarmi din întreaga ţară au fost anul acesta detaşaţi la malul mării pentru a preveni producerea de furturi. Dacă ar fi să ne luăm după statisticile oficiale, poliţiştii au reuşit să le facă faţă celor peste 150.000 de turişti care
s-au aflat în ultimele zile pe litoral, de vreme ce au fost contabilizate doar cinci cazuri de furt în luna iulie.
În realitate, numărul incidentelor în care turiştii rămân fără bunuri este mult mai mare, însă oamenii renunţă la a le reclama pentru că nu vor să-şi irosească vacanţa dând declaraţii la poliţie.
Sunaţi la 112
Poliţiştii recomandă turiştilor, în cazul în care sesizează că le-au dispărut lucrurile de pe cearşaf sau şezlong, să sune la numărul unic de urgenţe 112. Apelul va fi preluat şi transmis către Poliţie, care va alerta cel mai apropiat echipaj mixt, format dintr-un poliţist şi un jandarm. Atenţie: operatorul care preia sesizarea trebuie să cunoască exact locul în care s-a produs furtul!
Într-o primă fază, turiştii păgubiţi trebuie să le furnizeze celor doi reprezentanţi ai forţelor de ordine informaţii despre împrejurările în care s-a produs incidentul, precum şi semnalmentele hoţului, în cazul în care l-au observat. Dacă hoţul a fost văzut de cineva, se transmit prin staţie date despre el, iar poliţiştii „de pe uscat” intervin, în colaborare cu salvamarii. Dacă nu, păgubitul este condus la secţie pentru a da o declaraţie. De această din urmă procedură se tem mai toate persoanele furate pe plajă, întrucât nu vor să-şi piardă timpul, resemnaţi cu faptul că nu-şi vor mai recupera niciodată bunurile.
@