Altex, cel mai mare jucator din electroretail-ul romanesc, estimeaza vanzari de 104 milioane euro in al doilea semestru al anului, in scadere cu 40% fata de aceeasi perioada din 2008, lucru care va pozitiona compania usor peste nivelul pietei, potrivit directorului de marketing si vanzari, Cristian Moanta.
"Vom inregistra afaceri in scadere cu 40% in cea de-a doua jumatate a anului. Astfel, vom obtine venituri de peste 100 milioane euro, dar pana in 150 milioane. Ne va ajuta si sezonul sarbatorilor de iarna, care va influenta pozitiv vanzarile la nivel de grup", a declarat Moanta. Comparativ, in prima jumatate a acestui an, vanzarile Altex au scazut cu 50 de procente, la 83 milioane euro.
De asemenea, reducerea suprafetei de vanzare, de la 105.000 mp la 96.500 mp, ar putea avea un impact negativ asupra vanzarilor companiei, care ar putea pierde din cota de piata, conform lui Dan Ostahie, presedintele Altex.
In primul semestru din 2009 s-a sesizat o cadere abrupta a vanzarilor, atat la nivelul companiei, cat si in ceea ce priveste piata locala de electroretail. In a doua parte a anului, reprezentantii companiei vad o crestere lenta.
"Minimul crizei in acest sector a fost atins in iunie. In continuare, ne asteptam ca piata sa scada cu 35 - 40% pana la finalul anului, iar din al treilea trimestru vom vedea o stabilizare a ei, si abia din T4 un reviriment", a spus Ostahie.
Cea mai afectata categorie de produse din punct de vedere al vanzarilor inregistrate in prima parte a anului a fost zona de IT, care se afla, in prezent, la - 80%. Asta inseamna ca, in perioada imediat urmatoare, cel mai mare potential de crestere il va inregistra tocmai acest sector, care va fi urmat indeaproape de electronice, electrocasnice mici si accesorii.
In primul semestru al anului, cel mai bine s-au vandut produsele albe (25%), cele negre (23%), IT (18%) si