Vânzările de telefoane mobile la nivel global au înregistrat o scădere de 6,1% în al doilea trimestru al anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, potrivit celui mai nou studiu Gartner. Cu toate acestea, cererea pentru smartphone-uri a fost în creştere. Conform Gartner, în trimestrul al doilea au fost vândute, la nivel global, 286,1 milioane de unităţi, faţă de 304,7 milioane de unităţi în acelaşi trimestru din 2008. În ciuda trendului pieţei, vânzările de termin
Vânzările de telefoane mobile la nivel global au înregistrat o scădere de 6,1% în al doilea trimestru al anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, potrivit celui mai nou studiu Gartner. Cu toate acestea, cererea pentru smartphone-uri a fost în creştere.
Conform Gartner, în trimestrul al doilea au fost vândute, la nivel global, 286,1 milioane de unităţi, faţă de 304,7 milioane de unităţi în acelaşi trimestru din 2008.
În ciuda trendului pieţei, vânzările de terminale mobile "inteligente", printre care modele premium de la Nokia, BlackBerry de la RIM şi iPhone de la Apple, au crescut cu 27%, la 40,9 milioane de unităţi.
"În pofida condiţiilor de pe piaţă, unele dispozitive s-au vândut chiar bine datorita reorientării clienţilor spre alte tipuri de produse", a declarat Carolina Milanesi, director de cercetare al Gartner.
Nokia şi Samsung, cele mai văndute mărci
Nokia a rămas şi în al doilea trimestru al anului pe prima poziţie în ceea ce priveşte vânzările, după ce a livrat 105,4 milioane de unităţi, însă cota de piaţă a scăzut de la 39,5% in 2008, la 36,8% în acest an.
Samsung s-a situat pe poziţia a doua, cu 55,4 milioane de unităţi livrate şi o cotă de piaţă mai mare cu 4,1 puncte, la 19,3%.
Locul al treilea în ceea ce priveşte vânzările a fost ocupat de LG, care a livrate 30,4 milioane de terminale şi a căştigat o cotă de 10,7% din piaţă.
Mot