Deputatii din Comisia de ancheta in cazul Udrea sustin ca Ministerul Turismului a folosit un artificiu legislativ prin care a evitat licitatia publica la contractele de publicitate. In urma audierii a doi functionari din cadrul MT, parlamentarii au tras concluzia ca banii pentru contracte nu au fost folositi din bugetul alocat pentru publicitate ci din sectiunea "cheltuieli si servicii", care permit ministerului sa incredinteze contracte prin negociere directa fara licitatie publica. Presedintele comisiei, Ludovic Orban, a declarat ca Ministerul Turismului nu a avut o baza legala privind efectuarea cheltuielilor pentru publicitate si reclama, deoarece acestea au fost trecute la un alt capitol in planul de achizitii.
"Toate cheltuielile de publicitate nu au avut baza legala. Au fost trecute la un alt capitol - bunuri si servicii -, incalcandu-se legea finantelor publice si alte acte. (...) Toate deciziile adoptate de minister privind alocarea resurselor financiare pentru diferite programe nu au avut la baza un studiu de piata, deoarece nu a fost semnat niciun contract in acest sens", a declarat Orban.
Comisia de ancheta l-a audiat pe directorul Directiei Economice si Administrative din Ministerul Turismului, Alina Dinca. In cadrul discutiilor, deputatii au intrebat-o pe aceasta de ce in bugetul aprobat pentru Ministerul Turismului la capitolul reclama si publicitate nu este prevazut niciun ban, iar la capitolul "alte cheltuieli si servicii" sunt prevazute cheltuieli cu serviciile de publicitate si marketing.
Aura Vasile, deputat PSD: "Din cate imi aduc eu aminte, au o cota (sumele pentru reclama si publicitate, n.r.) si nu puteau fi depasite (…) S-au aprobat cheltuieli in afara bugetului, preferential. Publicitatea a fost bagata la alt cod pentru a nu mai fi nevoie de licitatie si pentru a putea incredinta direct contractele".
@