Ministerul Turismului condus de Elena Udrea a atins un nou record în domeniul contractelor suspecte pe bani publici. Evenimentul de lansare la Paris a campaniei „Romania - Land of choice” a fost organizat pe 5 iunie pe baza unui contract încheiat cu mai puţin de 24 de ore înainte.
Firma care s-a ocupat de eveniment pentru 88.050 de euro se numeşte SC Eventures Concept Solution SRL şi aparţine Amaliei Năstase, soţia tenismenului Ilie Năstase, una dintre cele trei vedete ale lansării. Toate indiciile din documentele de la Ministerul Turismului arată faptul că firma câştigătoare avea garanţii dinainte că îi va fi atribuit contractul. Situaţia este investigată de comisia parlamentară de anchetă în cazul „Udrea”.
Caiet de sarcini fără condiţii
Primele semne de întrebare sunt ridicate de data semnării contractului cu numărul 83: 4 iunie.
Astfel, în mai puţin de 24 de ore până la lansare, firma Amaliei Năsase ar fi făcut ceea ce altora le ia cel puţin o săptămână: achizionarea de bilete de avion, închirierea mijloacelor de transport prin Paris, cazare pentru 18 persoane (grupul folcloric şi delegaţii), realizarea a 12 roll-upuri, 3 bannere, 2 spidere, comandarea a 500 de memorystick- uri personalizate, 4.500 de cărţi poştale plastifiate, 50 de tricouri polo, 500 de mingi de tenis, confecţionarea şi expedierea a 100 de invitaţii, angajarea a 10 promoteri şi 10 hostesse, realizarea unei inserţii publicitare pe coperta unei reviste plus organizarea unei cine festive pentru 100 de personalităţi.
Recordul absolut se pare că ar fi fost atins însă de soţia tensimenului, efort răsplătit de Udrea cu 88.050 de euro. Preţul apare în contract cu toate că Amalia Năstase a declarat recent pentru „Gardianul” că evenimentul s-a ridicat la 66.000 de euro.
Şi atribuirea a fost făcută în acelaşi ritm. Ministerul a