Încet, încet încep să fie demonstrate neregulile în ceea ce priveşte cheltuirea banului public de la Ministerul Turismului. De la 88.000 de euro cheltuiţi pentru evenimentele de la Paris, aflăm că de fapt nu au fost materializate decât servicii de circa 46.000 de euro.
De la declaraţiile potrivit cărora ministerul are cheltuieli de publicitate 0 lei, aflăm că au fost alocaţi circa 2,6 milioane de euro pentru campanii de publicitate internă şi internaţională. Mai mult, după audierea secretarului de stat Sorin Munteanu, am aflat că acesta poate semna orice documente în numele ministrului, fiind delegat prin Ordinul ministrului, însă nu mai ştie exact ce a semnat, deoarece la minister sunt multe documente.
Membrii comisiei Udrea au constatat ieri că Ministerul Turismului a încălcat legea când a cheltuit bani pentru reclamă şi publicitate, din moment ce în bugetul consolidat aprobat de Parlament la acest capitol în dreptul cheltuielilor era trecută suma de 0 lei. Aceste cheltuieli au fost însă trecute la altă clasificare bugetară, la "bunuri şi servicii", pentru a se ocoli legea, după cum a declarat preşedintele comisiei, liberalul Ludovic Orban. Comisia a mai constatat o clară necorelare între planul de achiziţii şi modul în care este planificată cheltuirea bugetului, iar toate deciziile de a se aloca bani pentru publicitate şi promovare nu au avut la bază studii şi analize. S-a mai constatat, de asemenea, că sunt nereguli în procesul de achiziţie publică, cea mai importantă fiind netransmiterea anunţului de atribuire către SEAP în termenul legal de 48 de zile de la semnarea contractului. Toate aceste concluzii au fost trase după ce membrii comisiei i-au audiat pe directorul general al Direcţiei economice şi administrative din Ministerul Turismului, Alina Dincă, şi pe secretarul de stat din MT, Sorin Munteanu.
AU SFIDAT COMISIA @