Primarii din mai multe comune sunt nemulţumiţi că trebuie să cheltuie bani în plus pe transportul deşeurilor. Garda de Mediu face controale în această perioadă pentru verificarea lucrărilor de închidere a gropilor de gunoi din judeţ. Închiderea gropilor de gunoi continuă să genereze discuţii interminabile şi nemulţumiri în unităţile administrativ-teritoriale din judeţ.
Chiar dacă cei mai mulţi dintre primarii din judeţ au ales să înceapă lucrările de închidere a gropilor de gunoi, aceştia se declară nemulţumiţi de faptul că mai trebuie să scoată sume de bani pentru transportul gunoiului, bani pe care nu-i au. Când vine vorba ca banii să fie adunaţi de la cetăţeni, lucrurile se complică şi mai mult.
Cheltuieli în plus
„Numai închiderea gropii ne-a costat 20.000 de lei. Noi mai avem foarte puţin şi încheiem lucrările. Problema este însă că ne costă transportul”, spune Gheorghe Mureşan, primarul comunei Ariniş din Maramureş. Acesta a arătat că a încheiat un contract cu primăria Cehu Silvaniei din judeţul Sălaj, localitate care este mult mai aproape de comună decât Baia Mare. Astfel, taxa pe care o va plăti pentur transport va fi mai mică. „Din câte am înţeles, e o taxă de 5 euro pentru o tonă de gunoi şi depinde de câte tone de gunoi transportă”, a mai arătat el. Resturile menajere sunt ridicate de două ori pe lună, iar potrivit ultimelor calcule, e vorba de circa 60 de tone de gunoi ce vor fi ridicate din comuna Ariniş.
În acest sens, primarul a stabilit o taxă pentru cetăţeni de cinci lei pe familie. Numai că oamenii nu sunt încântaţi de ideea de a mai plăti un bir. „Oamenii nu prea sunt de acord cu această taxă, numai că e problema Primăriei să încaseze banii ăştia, cei care vin să ridice gunoiul nu ne întreabă dacă avem probleme sau nu. Pe ei nu îi interesează”, punctează primarul. Nici suma încasată nu va fi foarte mare