Sute de romani bat la usile companiilor de comunicatii, chiar si pentru posturi in call-centere. De multe ori, cei care isi cauta un loc de munca sunt de acord sa ocupe si posturi sub nivelul lor de calificare.
Cei mai mari operatori telecom din Romania, unele dintre putinele companii care continua sa angajeze in ciuda contextului economic dificil, primesc zeci si chiar sute de CV-uri pentru posturile scoase la concurs, inclusiv pentru cele mai putin atractive joburi, cele din call-centere, arata datele de pe site-urile de recrutare online.
Romtelecom, una dintre cele mai mari companii telecom de pe piata, cu afaceri anuale de 900 mil. euro, are, in mai multe orase din tara, posturi disponibile, precum cele de reprezentanti vanzari, ingineri de sistem, ingineri in constructii si telecom, manageri in bugete, analisti financiari si in studii de piata. Dintre toate posturile scoase la concurs, cel de operator de vanzari prin telefon a atras si cele mai multe CV-uri - aproape 500.
Romtelecom: Din cateva sute de candidati raman doar 10-12 in competitie
Numarul mare de aplicatii a obligat compania sa-si modifice procedurile de lucru. "Efectuam o analiza mai atenta a aplicatiilor primite, constand in compararea profilului competentelor candidatului cu descrierea competentelor necesare postului, si intr-un screening telefonic eliminatoriu, premergator interviului fata in fata.
De asemenea, pentru a determina nivelul cunostintelor specifice necesare pentru ocuparea postului aplicam teste de cunostinte", explica Flavia Tioc, director general pe recrutare al Romtelecom.
Iar "filtrele" aplicate dau rezultate, spune reprezentantul Romtelecom. "Astfel, dintr-un numar de 300, chiar 700 de aplicatii receptionate pentru o singura pozitie disponibila, se genereaza o 'lista lunga' de circa 10 - 12 candidati eligibili, din care vor fi sele