Primarul Craiovei, Antonie Solomon, a încercat ieri să dreagă busuiocul în problema căruţelor care circulă nestingherite prin mai multe zone din municipiu. N-a reuşit însă decât să dea din nou cu oiştea-n gard, din cauza juriştilor din subordine, care i-au întocmit un drept la replică penibil.
După cum am menţionat în mai multe rânduri în paginile cotidianului nostru, circulaţia căruţelor în municipiul Craiova a devenit, chipurile, legală în baza Hotărârii Consiliului Local Craiova nr. 227 din 31 iulie 2003, prin care se stabilea că vehiculele cu tracţiune animală pot circula prin oraş, însă doar prin anumite zone. În preambulul hotărârii se menţiona pompos, dar neadevărat, că este „în conformitate cu prevederile HG nr. 85/2003 privind aprobarea Regulamentului de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice“. Minciuna ar fi ieşit imediat la iveală dacă cineva s-ar fi uitat în respectiva hotărâre de guvern, unde, în art. 200, era clar consemnat: „Vehiculul cu tracţiune animală nu poate fi condus pe autostrăzi, drumuri naţionale, în municipii sau pe drumurile la începutul cărora există indicatoare care îi interzic accesul“.
Ilegalitate cu îmbunătăţiri
Crezându-se mai deştepţi decât parlamentul şi guvernul la un loc, aleşii urbei au persistat în greşeală. În şedinţa din 27 septembrie 2005, au adoptat Hotărârea nr. 406/2005, prin care... o îmbunătăţeau pe cea anterioară, adăugându-i la art. 2 următorul alineat: „Atelajele ce se vor deplasa pe arterele municipiului Craiova, în zonele în care este permis accesul acestora, vor fi dotate obligatoriu cu dispozitive de retenţie a dejecţiilor animale“. Jurişti municipalităţii au dat undă verde acestei hotărâri ilegale, care contravenea atât OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cât şi Regulamentului de aplicare a ordonanţei, aprobat prin HG nr. 85/2003