ING Asigurari, cea mai mare companie din piata asigurarilor de viata, a incheiat primul semestru cu prime brute subscrise de 261,4 mil. lei (62,4 mil. euro), in scadere cu 4,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Intreaga piata de asigurari de viata a scazut cu aproximativ 3% in primul semestru.
"Sesizam in aceasta perioada o schimbare a preferintelor clientilor, care cauta in special produse ce le ofera protectie si randamente garantate. Astfel, in vanzarile noi ale ING Asigurari de Viata din prima jumatate a anului 2009 acest tip de contracte reprezinta circa 80% din numarul total de polite, fata de 40% in aceeasi perioada din 2008", afirma Cornelia Coman, directorul general al ING Asigurari.
In schimb, profitul companiei a urcat de aproape trei ori in primele sase luni din acest an, pana la 55 mil. lei (13,1 mil. euro) brut.
"Am continuat si in aceasta perioada demersurile de eficientizare a activitatii noastre. In principal, aceasta evolutie a fost determinata de cresterea veniturilor din investitii si de scaderea cheltuielilor administrative", explica directorul general al ING Asigurari.
Compania avea in administrare la sfarsitul primului semestru active financiare de peste 1,63 mld. lei (388 mil. euro), cu 6% peste nivelul din primele sase luni ale anului trecut.
"In pofida conditiilor dificile cu care s-a confruntat intreaga economie, si in acelasi timp si industria de asigurari de viata de la inceputul anului, sesizam o serie de semnale pozitive. Astfel, clientii care incheie asigurari de viata aloca resurse financiare mai importante: prima medie pentru contractele unit-linked a crescut in a doua jumatate a anului 2009 cu circa 10% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce la contractele de tip traditional s-a majorat cu aproximativ 11%", mai spune Coman.
Potrivit ING Asigurari, veniturile inregistrate de co