Astăzi, 12 august 2009, a fost lansată la Mamaia, a patra ediţie a campaniei „Copilăria în siguranţă", de prevenire a dispariţiei minorilor şi de educare pentru creşterea siguranţei online.
La conferinţa de lansare au participat reprezentanţi ai instituţiilor partenere în dezvoltarea acestei campanii, printre care se numără Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual - FOCUS, Microsoft România, Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii din Cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române şi IPJ Constanţa, Fundaţia Nadia Comăneci, Radio Vacanţa, Universitatea Ovidius Constanţa, Organizaţia Salvaţi Copiii, AVON Cosmetics, Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane, Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, Direcţia Generala de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului şi Direcţia pentru Tineret Constanţa.
„Mă bucur că iniţiativa noastră, care a început în urmă cu patru ani, continuă să se dezvolte, tot mai multe instituţii înţelegând importanţa prevenţiei şi educaţiei privind siguranţa copiilor", a declarat Sanda Foamete, Senior Education Manager - Microsoft România.
Campania se va desfăşura pe întreg litoralul Mării Negre timp de o lună, perioadă în care la fiecare sfârşit de săptămână, de vineri până luni, poliţiştii din cadrul IPJ Constanţa şi voluntari de la Universitatea Ovidius vor distribui părinţilor, tutorilor şi bunicilor aflaţi în în staţiunile de pe litoral un ghid informativ sub formă de evantai, cuprinzând principalele măsuri pe care le poate lua orice părinte pentru a oferi copiilor săi protecţie în faţa pericolelor atât în viaţa reală, cât şi pe Internet. Echipele de voluntari vor organiza, de asemenea, concursuri în taberele de copii de pe litoral, iar partenerii Radio Vacanţa vor organiza concursuri cu tematică specifică.
„Campania reprezintă o nouă oportunitate pentru noi de a trage un