Strategia RBS in Romania va fi mentinuta dupa ce grupul a decis sa opreasca procesul de vanzare a filialei locale, banca avand o pozitie confortabila pe lichiditati si un rezultat net pozitiv.
"Strategia pe Romania va fi in mare parte aceeasi. Trebuie doar recalibrata la actualele conditii de piata, insa toate institutiile financiare sunt in aceasta situatie", spune Peter Weiss, presedintele RBS Bank Romania.
RBS Bank, fosta ABN Amro Bank, are traditional o pozitie puternica pe segmentul clientilor institutionali si corporatiilor. Din 2004 banca a lansat si operatiuni de retail, insa a mers in general spre clientii cu venituri mari, bazandu-se preponderent pe o forta mobila de vanzari.
La sfarsitul anului trecut, banca avea active de 9,16 miliarde de lei (2,2 miliarde de euro), potrivit datelor BNR.
Grupul RBS a anuntat saptamana trecuta ca expunerea sa pe Romania, din punctul de vedere al riscului de credit, a urcat marginal in primul semestru, pana la 1,82 miliarde de lire sterline (2,1 miliarde de euro).
Operatiuni profitabile
Weiss afirma ca banca este capabila sa se autofinanteze in mare masura, avand un raport credite/depozite subunitar, si astfel nu are nevoie de sprijin financiar din partea grupului.
Fara sa ofere cifre, Weiss a aratat ca, exprimate in euro, veniturile pe primul semestru sunt comparabile cu cele de anul trecut, iar profitul operational are o evolutie favorabila. "Am avut o crestere semnificativa a provizioanelor, insa cu toate acestea profitul net este doar putin sub cel realizat anul trecut".
El spune ca banca a reinvestit in ultimii patru ani profitul realizat in Romania, avand astfel o situatie confortabila din punctul de vedere al capitalizarii.
Totodata, finantarile atrase de la grup nu au o pondere importanta in bilantul bancii, limitandu-se la operatiuni de piata monetara, destina