Accidentele în care sunt implicate trenuri, în România, sunt provocate de neatenţia şoferilor care ignoră semnalele de trecere la nivel de cale ferată, mai ales în sate, unde nu există bariere, doar semnale luminoase şi acustice. Sursa: Mediafax
Pe 11 iulie, în judeţul Sibiu două persoane au murit într-un accident asemănător celui petrecut astăzi. Pe 28 mai 2009, un accident grav s-a petrecut în Braşov, un autovehicul fiind lovit de un tren in Halta Ilinei, din comuna Prejmer. Şofeul maşinii şi-a pierdut viaţa în incident. El nu s-a asigurat la trecerea la nivel.
Tot la finalul lunii mai, un personal a lovit un tir în judeţul Timiş, între localităţile Sat Chinez şi Calacea. Şapte oameni au fost răniţi. Circulaţia feroviară a fost reluată după ce a fost blocată timp de nouă ore. De vină pentru producerea accidentului feroviar este şoferul autotrenului, care nu s-a asigurat.
Cel mai grav accident de circulaţie al anului 2008 a avut loc în judeţul Ialomiţa, unde cinci tineri au murit şi doi oameni au fost răniţi grav, lângă Feteşti după ce locomotiva unui tren accelerat a târât 200 m maşina răsturnată pe calea ferată.
La finalul lunii noiembrie 2008, trei persoane au murit, după ce, maşina în care se aflau a fost lovită de un tren, în apropiere de Oradea, tot din vina şoferului, care nu a respectat semnalele luminoase.
Tragedia fetiţelor
În Olt, tot în 2008, două fetiţe au murit, în octombrie, lovite de tren. Bunicul lor le ducea la şcoală, când a avut loc tragedia, în satul Strejeşti. În zona respectivă, trecerea de cale ferată nu este semnalizată corespunzător. Există indicatoare care avertizează că urmează o cale ferată la câteva sute de metri, însă la trecerea de cale ferată nu există nici barieră, nici semnale acustice.
Drama nuntaşilor
În 2007, în iulie, opt persoa