Un grup german dezvolta in prezent o versiune moderna, actualizata a faimosului Trabant, masina produsa in fosta RDG, informeaza BBC. Noul model este electric si va avea panouri solare instalate pe capota, care vor fi folosite pentru a produce aer conditionat.
Prototipul masinii a fost realizat de compania IndiKar, care isi are sediul in estul Germaniei. Compania a constituit un consortiu impreuna cu Herpa (care a realizat o versiune minuscula, foarte populara, a noului model) si cu IAV si spera sa stranga fonduri pentru a produce noua masina la scara mare.
Grupul spera sa atraga fie interesul unui producator auto major, care sa ajute la realizarea masinii la scara mare, fie sa convinga un investitor mai mic care sa realizeze un produs mai "tehnic".
Daniel Stiegler, care lucreaza pentru Herpa, a declarat ca prototipul va fi o masina fara prea multe accesorii "de prisos" si care nu va semana cu fostul Trabant. "Masina originala era mica si vrednica de dispret. Acum avem un e-Trabant, care este ecologic si economic", a afirmat Stiegler.
Producatorii intentioneaza sa dezvaluie prototipul modelului in cadrul Targului International Auto de la Frankfurt, care va avea loc in septembrie.
Producerea masinii Trabant a inceput in 1957 si s-a terminat in 1991. Mii de fani ai masinii au creat un adevarat cult pentru Trabant, cu zeci de cluburi infiintate in intreaga lume. Un grup german dezvolta in prezent o versiune moderna, actualizata a faimosului Trabant, masina produsa in fosta RDG, informeaza BBC. Noul model este electric si va avea panouri solare instalate pe capota, care vor fi folosite pentru a produce aer conditionat.
Prototipul masinii a fost realizat de compania IndiKar, care isi are sediul in estul Germaniei. Compania a constituit un consortiu impreuna cu Herpa (care a realizat o versiune minuscula, f