Au trecut peste douazeci si unu de ani de când Stephen Frears o distribuia pe Michelle Pfeiffer in ceea ce reprezinta - pentru multi - cea mai reusita ecranizare a scrierii lui Choderlos de Laclos, Legaturi primejdioase/ Dangerous Liaisons. Alaturi de doi parteneri de mare forta precum John Malkovich si Glenn Close, actrita reusea sa o portretizeze atunci, cu o ingenuitate vibranta si o feminitate superba, pe fragila Madame de Tourvel, ramânând definitiv in memoria spectatorilor, dupa ce, cu trei ani mai devreme, le intiparise pe retina chipul de portelan al eroinei de basm din Domnita Soim/ Ladyhawke (1985). De-a lungul anilor, Michelle Pfeiffer si-a creat, pe merit, imaginea unei actrite serioase si talentate, jucând fara cusur in filme de cele mai variate genuri si tonuri, de la Tequila Sunrise la The Fabulous Baker Boys, de la The Russia House la Frankie and Johnny, de la Batman Returns la I Am Sam, de la Wolf la Up Close & Personal, de la Dangerous Minds la A Midsummer Night's Dream, ori de la One Fine Day la White Oleander. Am admirat-o toti, desigur, in 1993, in exceptionalul The Age of Innocence, al lui Scorsese, care ii solicita nenumarate nuante si stari pentru a o portretiza discret, dar pregnant, pe contesa Ellen Olenska. Insa putini au intuit, probabil, ca Michelle Pfeiffer poate oferi ecranului infinit mai mult decât o gama interpretativa interesanta, pe lânga o frumusete ravasitoare (mai ales prin faptul ca este lipsita de orice strop de vulgaritate – un fel de Deborah Kerr sau Grace Kelly contemporana). Unul dintre acestia este, categoric, Stephen Frears, care ii ofera, in acest surprinzator si irezistibil Chéri, probabil rolul carierei ei. Ea este cea care confisca toata atentia prin portretul sclipitor al curtezanei Léa de Lonval, evoluând magistral intr-un film care respira maiestrie, de la distributia perfecta la imaginea semnata Darius Khond