ING Bank Romania a incheiat prima jumatate a anului cu un profit brut de 114 mil. lei (27,14 mil. euro), in crestere cu 101% fata de castigul obtinut in aceeasi perioada din 2008.
"Culegem roadele investitiilor din ultimii ani in cresterea retelei si a numarului de clienti. Am reusit sa finalizam la timp programul de extindere inainte sa loveasca criza si nu am fost nevoiti sa continuam investitiile. Trezoreria a contribuit semnificativ la profitul pe semestrul I, ca in cazul majoritatii bancilor, dar am continuat si sa dam credite. Pana in decembrie cred ca si divizia de retail o sa ajunga pe break-even", a comentat Misu Negritoiu, directorul general al bancii.
Venitul net s-a ridicat la 399 mil. lei, fiind cu 77% mai mare decat in prima jumatate din 2008.
ING si-a majorat portofoliul de clienti individuali cu circa 253.000 fata de semestrul I 2008, pana la 826.000, in timp ce pe segmentul IMM-urilor a inregistrat mai mult decat o dublare a numarului de clienti: de la 5.438 la 12.191. In aceste conditii, activele au crescut cu 16%, pana la 10,47 mld. lei (2,5 mld. euro), iar resursele atrase de la persoanele fizice au facut ca raportul credite/depozite sa se situeze la 98%.
"In mare ne-am atins obiectivele strategice de a ajunge la aproape un milion de clienti de retail si o retea de 250 de unitati, avand in prezent circa 230 pentru ca datele economice s-au schimbat si locatiile avute in vedere in unele regiuni nu si-au mai gasit justificare", spune Negritoiu.
"Fundamental, strategia noastra este sa fim mai departe un jucator relevant pe piata si pe majoritatea produselor, sa dezvoltam o afacere pe termen mediu si lung, nu sa facem castiguri rapide. Pentru noi conteaza mult reputatia, faptul de a fi perceputi ca un jucator local de incredere. Sigur ca avem si obiectiv de profit, dar intr-un mod responsabil", afirma Eli Leenaars,