Constanţa, 14 august 2009.Turiştii, premiaţi în cadrul campaniei LITORAL CURAT! Organizaţia ecologistă „Mare Nostrum", împreună cu Vodafone România - Sponsor Principal, Petrom - Sponsor şi Apele Române - Direcţia Apelor „Dobrogea Litoral" - Partener premiază turiştii în cadrul campaniei LITORAL CURAT 2009. Premiile sunt împărţite de voluntarii Mare Nostrum, aflaţi în fiecare sfârşit de săptămână pe plajele de pe litoralul românesc. Orice turist care răspunde corect la întrebările voluntarilor poate intra în posesia unui premiu din partea Mare Nostrum.
Vincent are doar 12 ani. A venit cu părinţii la mare, în România, părăsind reşedinţa din Franţa pentru câteva săptămâni. Pe plajă, Vincent a fost observat de voluntarii Mare Nostrum că "Dă la coş!" dozele de aluminiu pe care le golise cu puţin timp în urmă. Drept răsplată pentru gestul său ecologist, Vincent a primit din partea voluntarilor un mic premiu: "Dintre toate lucrurile pe care le-am primit, cel mai mult îmi place Frisbee-ul. O să mă joc cu el. Sper să nu îi supăr prea mult pe părinţii mei cu asta", i-a spus Vincent Cristinei, voluntar MN.
Părinţii lui Vincent sunt români, stabiliţi în Franţa. Pentru ei, gesturile de tipul "Dă la coş!" au devenit o obişnuinţă: "În Franţa, lucrurile stau altfel. Toată lumea ştie că trebuie să îşi adune gunoiul şi să îl depoziteze în locuri special amenajate. Ceea ce faceţi voi aici este de lăudat. Nu pot decât să vă urez succes în acţiunile voastre", a declarat Marcel V. voluntarilor Mare Nostrum.
Campania LITORAL CURAT continuă: „Suntem în a şaptea săptămână de campanie, iar turiştii încep să devină din ce în ce mai receptivi. Chiar mai mult decât atât, ne bucură faptul că au auzit de campaniile noastre din presă. Pe anumite porţiuni de plajă, schimbările în bine se pot observa cu ochiul liber", a declarat Andreea Ionaşcu, coordonator proiect LITORAL CUR