Parlamentarii acuză Ministerul Turismului că a dosit banii pentru publicitate într-o rubrică din buget sub alt nume, pentru a evita licitaţiile. Sursa: Codrin Prisecaru
Elena Udrea a dosit banii de publicitate pentru a putea sări peste licitaţii. Aceasta este acuzaţia pe care parlamentarii din comisia de anchetă în cazul Ministerului Turismului (MT) au conturat-o în şedinţa de ieri, după discuţiile cu oficiali din instituţie.
Totul a pornit de la remarca deputaţilor că, deşi în bugetul aprobat de parlament, la capitolul „Reclamă şi publicitate” suma alocată este zero, ministerul este deja ultracunoscut pentru publicitatea de milioane de euro pe care a contractat- o.
Explicaţia a venit de la directorul economic şi administrativ din MT, Alina Ioana Dincă. Potrivit acesteia, banii de publicitate provin din cei 51.690.000 de lei, adică 12.307.000 de euro, alocaţi la un subcapitol bugetar distinct, şi anume „alte cheltuieli cu bunuri şi servicii”.
Concluzia PSD-PNL: fentarea legii
„Pentru publicitate este obligatorie licitaţia. Or, în momentul în care au fost încadrate la «alte cheltuieli », se putea face şi încredinţare directă, orice. S-au ascuns sumele de la reclamă şi publicitate la un alt cod”, a sărit social-democrata Aura Vasile, secondată de restul deputaţilor PSD.
Poziţiei sale i s-a raliat şi preşedintele comisiei, liberalul Ludovic Orban, care i-a cerut de mai multe ori lui Dincă să explice pe ce bază legală s-a luat de la „alte cheltuieli cu bunuri şi servicii”, în condiţiile în care legea finanţelor publice interzice alocarea acestor bani pentru destinaţii prevăzute explicit şi la alte capitole în buget.
„Eu sunt de acord că bugetul la reclamă şi publicitate este zero, dar lucrul acesta e permis de HG 314 din 27 martie. O hotărâre de guvern pentru mine e o dispoziţie leg