Probabil nu există şofer cu experienţă care să nu fi fost, cel puţin, antrenat într-un accident. Noi şoferi apar în fiecare zi, chiar azi au mai apărut pe şosele, pentru prima dată fără dublă comandă, şoferi începători. Ei nu au mai avut accident, dar mulţi dintre ei vor avea accidente din cauza: lipsei de cunoştinţe şi experienţă, a teribilismului, a suficienţei, a unui cumul de erori. La accidente se aplică legea compensaţiei: azi a fost altul vinovat, iar peste un an voi fi eu. Ca să nu facem circ, trebuie să avem o atitudine echilibrată, civilizată, indiferent cât de mult ne iubim autovehiculul. Şi, chiar dacă ne buricăm şi ne dăm plini de forţă şi talente..., mai putem îndrepta ceva?! NU! Şi atunci, ce rost mai are?
La simpla tamponare
S-au îndoit doar nişte fiare, deci nu e necesar să devenim fiare. Comportamentul nostru trebuie să fie firesc, fără tupeu, fără înjurături indiferent dacă suntem sau nu vinovaţi. E posibil ca, la sfârşitul anchetei, să se descopere că suntem vinovaţi şi atunci... pentru ce să facem panaramă, de ce să ne ţigănim, de ce să ne facem inutil un duşman care poate să ne ceară mai mult pentru accidentul provocat de noi? După producere trebuie să ne revenim imediat şi să scoatem cheile din contact. Scoatem pasagerii din maşini şi le impunem să stea în afara carosabilului. Îmbrăcăm vesta reflectorizantă şi montăm triunghiul reflectorizant, indiferent dacă e zi sau noapte, cu diferenţa că, în zonele aglomerate, triunghiul reflectorizant se pune pe acoperişul autovehiculului. Trebuie să fotografiem de la 30, 20, 10, 5, 1 m accidentul şi daunele, indiferent dacă ne considerăm sau nu vinovaţi, iar imediat după fotografiere scoateţi autovehiculele accidentate în afara părţii carosabile astfel ca traficul să revină la normal. Nu aşteptaţi poliţia dacă maşinile se pot deplasa, ci mergeţi să faceţi constatările ca să vă puteţi