Alegerea lansării unei afaceri profitabile este una dintre problemele principale cu care se confruntă orice investitor la început de drum. Cei care optează pentru un business la cheie ar trebui însă să aibă grijă mai ales în vreme de criză.
Fie că este vorba de o franciză străină sau una autohtonă, acest tip de afacere are marele avantaj că, în ciuda unor taxe periodice, un întreprinzător fără prea multă experienţă beneficiază de dreptul de a vinde produsele / serviciile unei companii care este deja un brand, împrumutând stilul de amenajare, decorare, comportamentul organizaţional, precum şi modul de a conduce afacerea. Toate acestea contribuie la eficientizarea rezultatelor financiare ale afacerii, la minimalizarea riscurilor acesteia, precum şi la eliminarea presiunii concurenţei. Totuşi, înainte de a investi bani într-o astfel de afacere, specialiştii din domeniu vă sfătuiesc să o alegeţi cu mare grijă, mai ales în situaţia economică actuală. „Străină sau autohtonă, franciza este avantajată, în vreme de criză, numai dacă are o reţea proprie şi dacă a respectat paşii legali pentru a deveni o franciză - are o unitate-pilot, un studiu de caz, un studiu al pieţei“, a declarat pentru Newschannel Constantin Anton, preşedintele Asociaţiei Române de Franciză (ARF), care a explicat că în perioadele de criză economică franciza este afectată mai puţin decât o afacere normală.
La ce să fiţi atenţi când alegeţi francizorul
Cei care visează la o afacere la cheie ar trebui să aibă în vedere şi faptul că francizele întâmpină, în general, dificultăţi când nu au urmat regulile sistemului, iar cele mai expuse eşecului sunt cele deţinute de francizaţii care nu verifică „la sânge“ prezentările făcute de potenţialii francizori. Potrivit specialiştilor, în momentul în care doreşte atragerea unui francizat în reţeaua sa, un francizor ar trebui să prezinte