Explozia site-urilor de stiri a declansat o lupta acerba pentru supravietuire a publicatiilor germane, pe fondul declinului pietei de publicitate si a pierderii publicului tanar.
Doar 4% dintre germanii sub 20 de ani mai citesc un cotidian, arata un sondaj efectuat de ziarul german Sueddeutsche Zeitung, publicat cu titlul "De ce mai avem nevoie de ziare?", arata Deutsche Welle.
Informatia oferita de sondajul german nu aduce nicio noutate, ci doar vine sa confirme situatia dezastruoasa in care a ajuns presa scrisa, ce si-a pierdut o cincime din abonati, in Germania, in ultimii 10 ani.
Declinul dramatic al pietei de publicitate a dus la reducerea drastica a bugetelor pentru editiile tiparite, masura ce a dus la scaderea numarului de pagini, a personalului redactional si, in cele din urma, a calitatii articolelor publicate.
Jurnalistii concediati incearca acum sa-si gaseasca de lucru in media online, insa oferta este destul de limitata si aici, in conditiile in care editorii nu reusesc deocamdata sa obtina venituri satisfacatoare din activitatile pe Internet.
Deoarece, pana acum, nu a fost inventata nicio reteta de succes pentru absorbtia in presa online a ziarelor si revistelor tiparite, odata cu forta de munca si experienta batranilor reporteri, Internetul ramane in continuare calaul presei scrise.
Explozia site-urilor de stiri a declansat o lupta acerba pentru supravietuire a publicatiilor germane, pe fondul declinului pietei de publicitate si a pierderii publicului tanar.
Doar 4% dintre germanii sub 20 de ani mai citesc un cotidian, arata un sondaj efectuat de ziarul german Sueddeutsche Zeitung, publicat cu titlul "De ce mai avem nevoie de ziare?", arata Deutsche Welle.
Informatia oferita de sondajul german nu aduce nicio noutate, ci doar vine sa confirme situatia d