Zeci de magazine din Bănie încearcă să ia ochii potenţialilor cumpărători cu promoţiile afişate. Doar trei magazine din oraş au anunţat municipalitatea că vor face reduceri „în pierdere“.
Sezonul soldurilor a debutat, ca de obicei, cu stângul în Craiova. În goana după profitul care a scăzut în ultimul an văzând cu ochii, comercianţii din Bănie recurg la metode neortodoxe pentru atragerea clienţilor. Prima plimbare într-un magazin cu reduceri, prima dezamăgire. Dacă urmăreaţi de multă vreme un produs şi vă gândeaţi că puneţi mâna pe el la reducere, ei bine, ar fi bine să vă gândiţi mai bine. O pereche de pantaloni de vară care costa în mai 80 lei costă acum, cu o reducere de 30%, ...80 lei. Metoda? Cu doar câteva zile înainte de perioada anunţată de reduceri, patronii măresc preţurile în aşa fel încât, odată aplicată reducerea, produsele să coste la fel ca înainte.
Afară e vopsit gardul...
Prinşi cu mâţa-n sac de către clienţi, comercianţii preferă fie să mintă clienţii în faţă, spunând că reducerile sunt „pe bune“, fie recunosc şiretlicul, dar spun că hoţul neprins e negustor cinstit. „Am mers în ultimele câteva săptămâni aproape săptămânal într-un magazin, unde pusesem ochii pe o bluză. Era 90 lei. Când au dat drumul la reduceri, am venit dis-de-dimineaţă aici cu gândul la bluză dar m-am trezit că era tot atât, cu o reducere de 25%. Le-am spus vânzătoarelor că asta e hoţie pe faţă, dar au dat din umeri şi mi-au spus că ele nu fac decât să vândă“, ne-a povestit Andra Maior, clienta unui binecunoscut magazin din Bănie.
Altă metodă de înşelare folosită de patronii magazinelor de haine şi încălţăminte este afişarea reducerilor de 70% cu litere de-o şchioapă în vitrină. După ce intră în magazin, de cele mai multe ori clienţii constată că reducerea era de fapt de „până la 70%“ şi doar câteva produse, majoritatea din sezoanele trecute sau chiar cu de