Toţi am vrea ca la serviciu să avem parte de o atmosferă ideală. Dar cum nu ne putem alege colegii, printre cei cu care lucrăm se află adesea şi persoane dificile. Află cum să te comporţi cu ei, astfel încât munca ta să nu aibă de suferit. Specialiştii în resurse umane au identificat mai multe categorii de persoane care pot tulbura atmosfera într-o firmă şi le-au etichetat drept „colegi toxici”, pornind de la ideea că aceştia devin un factor de stres pentru restul angajaţilor.
Ei ajung ca, indirect, să determine scăderea performanţelor celorlalţi la locul de muncă.Tocmai de aceea, trebuie să îţi dezvolţi o strategie în care să anulezi „efectul toxic” pe care îl poate avea asupra muncii tale un astfel de coleg.
Au mereu nevoie de ajutor
Exact când eşti mai presat de timp şi ai mai multă treabă, colegul are nevoie de tine. Motivele pot fi diverse: nu găseşte un număr de telefon, nu ştie unde se află un dosar şi îţi cere insistent ajutorul, deşi, cu puţină bunăvoinţă,s-ar putea descurca şi singur.
Ajută-l atunci când poţi, dar nu-i încuraja dependenţa şi nici nu renunţa la priorităţile tale. Altfel, colegul ar putea crede că i se cuvine un tratament special şi ar deveni o povară pentru toţi ceilaţi, pe care îi va zăpăci constant cu rugăminţi.
Trebuie să refaci tot după ei
Pierzi timp preţios refăcând ceea ce colegul face prost, iar acest lucru te încarcă atât de tare, încât ai prefera să îi faci tu treaba, de la bun început. Totuşi, specialiştii spun că nu aceasta este soluţia. Dacă tu munceşti dublu, nu îl vei ajuta pe coleg să progreseze şi vei continua să-i faci treaba la infinit.
Într-o discuţie privată, atrage-i atenţia asupra faptului că trebuie să îşi îmbunătăţească atitudinea faţă de muncă. Trebuie să ştie că, dacă nu se simte reprezentat de ceea ce face şi nu î