Peste 500 de publicaţii şi-au anunţat intenţia de a-şi posta conţinutul contra cost, din toamnă, pe un portal unic iniţiat de grupul Journalism Online, care va fi lansat pentru a face faţă concurenţei neloiale din partea site-urile gratuite de ştiri, scrie NewsIn, citând presa americană.
Grupul a anunţat că, până în prezent, responsabili de la 176 de cotidiene şi alte 330 de publicaţii au semnat scrisoarea de intenţie, pentru a deveni afiliaţi la proiectul portalului unic de comercializare a conţinutului online.
Potrivit celor de la Journalism Online, paginile de internet ale publicaţiilor care agreează ideea portalului unic înregistrează, în total, peste 900 de milioane de vizitatori pe lună. Accesul la conţinutul plătit se va putea face pe baza unui abonament. „Unii se vor putea abona la o singură publicaţie, alţii ar putea opta pentru o ofertă care să grupeze conţinut din mai multe surse“, a explicat, pentru AFP, unul dintre cofondatorii grupului, Gordon Crovitz, fost patron la Wall Street Journal. Grupul ia în calcul şi posibilitatea ca un singur vizitator să poată accesa toate publicaţiile de pe portal, în schimbul unei taxe lunare sau anuale.
Journalism Online se aşteaptă ca acest proiect să genereze venituri fabuloase. Estimările în acest sens se bazează pe un un cost al abonamentului între 50 şi 100 de dolari, pentru accesul la întreg conţinutul.
Pe de altă parte, iniţiatorii proiectului spun că portalul unic va fi şi un bun instrument de difuzare a publicităţii, pentru că, în funcţie de tipurile de materiale citite, se va putea determina şi un profil al utilizatorului.
Journalism Online a fost lansat în aprilie de trei cunoscuţi oameni din industria media americană - Steven Brill, jurnalist şi lector la Universitatea Yale, Gordon Crovitz, fost patron al Wall Street Journal, şi Leon Hindery, care deţine compania InerMedia Partners