Bulevardul Râului din Craiova, de câţiva ani impracticabil pe mai multe tronsoane, nu va putea fi reparat decât prin proiecte separate. Şi numai după finalizarea lucrărilor de canalizare.
Potrivit reprezentanţilor Primăriei Craiova, suma pentru modernizarea integrală a bulevardului Râului ar depăşi plafonul de 21 de milioane de euro nerambursabili care poate fi acordat pentru un proiect sau pachet de proiecte de acelaşi tip în cadrul Programului Operaţional Regional, Axa 1, poli de creştere urbană. „Nu ne putem încadra în limita impusă prin ghid. Cheltuielile vor fi foarte mari, având în vedere că bulevardul Râului este distrus sau deteriorat pe toată lungimea sa din cauza lucrărilor de canalizare şi a vechimii“, este de părere arhitectul-şef al Craiovei, Mircea Diaconescu.
În plus, Primăria Craiova mai are un hop de trecut dacă vrea să reabiliteze întreaga stradă: circa 1.500 de metri, de la intersecţia cu bulevardul Romanescu, sunt pe terenul comunei Podari, iar fără cadastru, autoritatea nu poate depune un proiect eligibil. „Eu cred că nu vor exista probleme cu bulevardul Râului. Este adevărat că nu avem cadastru pentru acel tronson, însă lucrurile se vor rezolva. Am transmis Primăriei Podari protocolul ca să preluăm noi terenul aferent străzii, care apoi trebuie validat de comisia din Prefectura Dolj. Sigur că după aceea este nevoie de hotărâre de guvern, însă sunt sigur că va fi o formalitate şi că, până vom duce noi la capăt primul proiect de modernizare, vom putea ataca şi celelalte tronsoane“, a mai declarat Mircea Diaconescu.
În al treilea rând, repararea bulevardului Râului este condiţionată de finalizarea lucrărilor de canalizare. Împărţirea exactă a acestuia în tronsoane care să fie modernizate se va cunoaşte după elaborarea studiului de fezabilitate.
Studii pentru străzi şi biciclete
Până acum, au fost elabora