Românii au uitat să râdă sănătos. Preferă rânjetul, isteria posacă şi caterinca. Mutarea grupului Divertis de la Antena 1 la Pro TV nu are o semnificaţie deosebită pentru telespectatori: duminica seara, ei vor butona telecomanda pe Pro TV. În schimb, pe piaţa TV, Antena 1 a suferit o grea pierdere. De şase ani, Divertis, un program premium (cum se spune), face audienţe-record pe staţia lui Dan Voiculescu. Dar vremurile s-au schimbat. Consumul TV s-a redus şi, mai cu seamă în acest an, au scăzut veniturile televiziunilor din publicitate. Divertis a devenit un produs prea scump pentru Antena 1. Doar Pro TV şi-a permis „luxul” Divertis.
Maşinăria de marketing de la Pro TV va creşte notorietatea grupului. Dar Divertis are nevoie de o nouă viaţă pe care Pro (sau oricare altă televiziune) nu i-o poate oferi. Divertis trebuie să redebuteze. În limbajul corporatist, atât de drag televiziunilor, trebuie să se reinventeze. Pe româneşte spus, trebuie s-o ia de la capăt. Dacă nu va reuşi, umorul trupei se va adânci în rutină, într-un populism curăţel şi dulceag, o bombonică marca Pro TV.
Asta înseamnă moarte. Vacanţa Mare şi Vouă s-au prăpădit tocmai pentru că n-au găsit la timp tratamentul. Pe cei de la Vacanţa Mare nici nu i-a interesat să-l găsească. Când eşti ghiftuit (glorie, bani, maşini),nu-ţi mai stă gândul la căutări şi la suferinţe creative (mari cuvinte, nu-i aşa?). Mă tem că cei de la Divertis nu vor reuşi să se reinventeze pentru că malaxorul Pro TV nu le va permite răgazul frământărilor şi al îndoielilor. Vor muri de plictiseală cu ratingurile în braţe.
Mişcarea Divertis mai are încă o semnificaţie: nu se mai produce umor în România; umorul care a mai rămas fie se transferă (Divertis) de la o televiziune la alta, fie bălteşte (Mondenii, Cârcotaşii). Televiziunile noastre au fost invadate de reality-show-uri. Încrâncenarea,