Operatorii din turism spun că atât preţurile pachetelor, cât şi numărul turiştilor vor fi cu până la 20% mai mici faţă de anul trecut. Sursa: Reuters
Preţuri cu până la 20% mai mici ca anul trecut şi mai puţine locuri pentru vacanţele în străinătate. Oferta iernii e puternic influenţată de scăderea numărului de turişti din timpul verii, astfel că primele pachete „aruncate” pe internet de la finele lunii iulie au ca scop sondarea pieţei.
„Ele sunt acum, în general, cu circa 10% mai ieftine, dar există posibilitatea să mai scadă preţul. Este o tactică a partenerilor străini, care stabilesc abia acum tarifele pentru piaţa românească”, spune Dragoş Răducan, secretar general al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).
Mai puţine curse charter
Agenţii de turism se aşteaptă ca preţul să fie principalul criteriu de alegere a destinaţiei de vacanţă şi estimează că preferate vor fi staţiunile interne şi cele aflate în apropiere. Şi aici însă vor fi căutate în special variantele de cazare ieftine, la vile şi pensiuni. Dacă de Revelion sunt şanse ca gradul de ocupare să ajungă la 100%, de Crăciun operatorii ar putea vinde şi mai puţin ca anii trecuţi.
„Touroperatorii nu vor mai miza foarte mult pe cursele charter şi vor lua mai puţine camere în garanţie chiar şi pentru destinaţiile consacrate precum Egipt, Grecia, Austria, Franţa. Astfel, ne vom confrunta cu oferte care au inclus transportul pe cursele de linie, realizate de touroperatorii străini, cu plecare din Germania sau Franţa”, explică Ciprian Enea, consultant la besttourism.ro.
În ţară, turiştii ar putea opta pentru vacanţele mai scurte. Majoritatea pachetelor, cu preţurile finale, vor fi lansate spre finele acestei luni. Cei care le vor achita integral până la finele lui septembrie ar putea beneficia de reduceri în sistem „early-b