In anul 2008, Agentia pentru Strategii Guvernamentale a atribuit contracte in valoare de 10 milioane de euro pentru campanii publicitare si materiale promotionale. Unul dintre cele mai mari contracte de publicitate a fost atribuit companiei Best Advertising, care a realizat campania de promovare a fondurilor europene si a site-ului fonduri-ue.ro.
Eficienta campaniei a fost monitorizata si prin masurarea vizitatorilor unici ai site-ului. Din datele furnizate de ASG rezulta ca, in perioada campaniei publicitare, site-ul nu a reusit sa depasesca traficul unor simple bloguri care nu beneficiaza de promovare.
Situatia contractelor atribuite de ASG
Foto: ASG
ASG a cumparat servicii de publicitate in anul 2008 in valoare de 9,4 milioane euro, la care se mai adauga inca aproape 500.000 de euro materiale promotionale. Printre castigatorii licitatiilor sau selectiilor de oferte se numara si deja cunoscutele SC ARS ADVERTISING si SC BEST ADVERTISING & CONSULT SRL. Cele mai importante campanii derulate de ASG au fost campaniile de comunicare din Spania si Italia, in valoare de peste 7,8 milioane de euro si campania pentru promovarea site-ului fonduri-ue.ro, de 1,2 milioane euro.
Cazul fonduri-ue.ro
HotNews.ro a urmarit inca de anul trecut unul dintre contractele oferite de ASG agentiei BEST ADVERTISING & CONSULT, pentru promovarea site-ului fonduri-ue.ro. ASG a virat in conturile agentiei de publicitate suma de 1,2 milioane de euro pentru doua campanii de promovare. Prima campanie s-a desfasurat intre 1-21 mai si a doua intre 1-21 octombrie.
Potrivit raportului de monitorizare a eficientei campaniei, in perioada 1-21 mai site-ul ar fi avut 74.670 de vizitatori unici. Cu o medie de peste 3.500 de vizitatori pe zi. Daca luam in calcul perioada 1-21 octombrie, cand pe fonduri-ue.ro ar fi intrat peste 42.192 de viz