Cea mai aprigă dorinţă a constructorilor Nissan 370Z este ca acest model să concureze cu Porsche Cayman S. Dacă au şi reuşit ceea şi-au propus veţi afla în rândurile de mai jos. Cea de-a şasea generaţie Z, Nissan 370Z, cunoscută în Japonia drept Fairlady Z, a fost construită după modelul Datsun 240, introdus pe piaţă în 1970.
Un automobil sport, cu două uşi, elegant şi, totodată, sprinţar, 370Z ar putea îndeplini visul oricărui iubitor al bolizilor, după care să întoarcă oricine capul pe stradă. Dar merită, cel puţin în comparaţie cu Porsche Cayman S?
La prima vedere, 370Z seamănă destul de mult cu predecesorul său, 350Z. Principalele diferenţe estetice se pot observa la nivelul blocurilor optice frontale şi posterioare, care au o formă neregulată, dând mai mult dinamism modelului.
Mai scurt cu 65 de milimetri decât predecesorul, ajungând la o lungime de 4,25 metri, are o distanţă între axe micşorată cu aproape 100 de milimetri, reuşind astfel să fie mai mic decât modelul împotriva căruia doreşte să concureze, Cayman S, care are o lungime de 4,35 metri.
Introducerea aluminiului în uşi, în portiera de motor, dar şi în balamale, a determinat o scădere în greutate a modelului 370Z cu 32 de kilograme, aceasta ajungând la 1.583 de kilograme. Totuşi, deşi dimensiunile Nissan sunt mai mici decât cele ale competitorului său, greutatea este mai mare cu aproape 200 de kilograme.
În topul celor mai bune maşini ale anului
Partea electronică a noului model este dotată cu senzori care acţionează ambreiajul şi levierul schimbătorului de viteze atunci când şoferul doreşte să cupleze la o treaptă de viteză inferioară. Motorul este unul V6 de 3,7 litri şi 331 CP, cuplat la o cutie manuală în şase trepte, există însă, bineînţeles, şi modelul pentru o transmisie automată în şapte rapoarte.