Firmele de maxi-taxi comit ilegalităţi în serie, sub tăcerea complice a autorităţilor. Transportul cu maxi-taxi practicat în România este primitiv, lipsit de scrupule. Sursa: Sorin Semeniuc
1 /.
Traseele se decid la mica înţelegere, microbuzele sunt învechite şi supraaglomerate, iar munca la negru e la ordinea zilei.
Nimeni nu respectă nicio regulă şi nimeni nu este tras la răspundere. Tragedia de la Scânteia e doar rezultatul unei loterii pentru că în această afacere moartea pluteşte practic în aer. Printre lacrimi, oamenii îşi amintesc câtde agresiv şi periculos obişnuia Petrişor Apostu să conducă. Comuna ieşeană Scânteia era ieri în stare de şoc.
13 ÎNMORMÂNTĂRI
Niciunui sătean nu-i ardea să sărbătorească de Sf. Maria. Sute de oameni erau ieşiţi pe la porţi şi vorbeau de tragedia petrecută cu o zi înainte.
13 oameni au murit şi alţi trei sunt grav răniţi, după ce cursa de maxi-taxi în care se aflau a fost lovită de tren. Luni şi marţi, în cele şase sate din comuna Scânteia vor avea loc 13 înmormântări, o grozăvie cum nu s-a mai auzit prin părţile locului.
„N-am putut dormi azi-noapte. Vedeam copilul ăla de 10 ani cu capul umflat şi cum zbârnâiau muştele în jurul lui”, spunea localnicul Sorin Florea.
Vitezoman
Pe buzele multor săteni, revoltă. Deşi mulţi dintre ei au mers cu Petrişor, cum îi spun şoferului, de-abia acum enumeră incidentele pe care le-a avut de-a lungul timpului în trafic. „Anul trecut, prin august, eram în microbuzul condus de el şi cât pe ce a fost să se izbească de un camion pe un pod şi să ne răsturnăm”, adaugă Florea. Profesoara Silvia Săcăleanu, soţia primarului, afirmă că multe dintre colegele ei de la Şcoala din Scânteia i-au spus că şoferul nu oprea niciodată la semnalul de cale ferată.
În ziua catastrofei, spun oamenii