Independenţa, comoditatea şi intimitatea sunt doar trei dintre atuurile rulotelor, iar românii par să înţeleagă tot mai bine de ce occidentalii sunt înnebuniţi după petrecerea concediilor în aşa-numitele „case pe roţi“. Prin anii ‘70-‘80, mulţi români priveau cu uimire şirurile lungi de rulote cu numere poloneze, germane sau cehoslovace care se mişcau greoi pe şosele către litoralul Mării Negre. Mai apoi, în campingurile de la Mamaia, Jupiter sa
Independenţa, comoditatea şi intimitatea sunt doar trei dintre atuurile rulotelor, iar românii par să înţeleagă tot mai bine de ce occidentalii sunt înnebuniţi după petrecerea concediilor în aşa-numitele „case pe roţi“.
Prin anii ‘70-‘80, mulţi români priveau cu uimire şirurile lungi de rulote cu numere poloneze, germane sau cehoslovace care se mişcau greoi pe şosele către litoralul Mării Negre. Mai apoi, în campingurile de la Mamaia, Jupiter sau Neptun, conaţionalii noştri veniţi cu cortul în spinare îşi ascundeau cu greu invidia, văzând câte facilităţi ofereau acele case pe roţi, care parcuseseră mii de kilometri pentru a poposi într-o staţiune românească după ce proprietarii lor petrecuseră câteva zile pe malul lacului Balaton.
În ultimii 20 de ani, situaţia a început însă să se schimbe, iar rulotele cu numere autohtone au început să devină tot mai vizibile pe şoselele noastre. Chiar dacă nu am devenit brusc la fel de pasionaţi ca olandezii, belgienii, nemţii sau britanicii, garsonierele motorizate sau tractate sunt, de la un an la altul, tot mai căutate.
Avantaje şi dezavantaje
„Clienţii noştri sunt în special familiştii, nu cei care vor să epateze. O rulotă nu este un Audi Q7, deşi avem printre clienţi persoane care deţin astfel de maşini. Sunt oameni bine poziţionaţi în carieră, cu un nivel financiar destul de ridicat“, spune Nicolae Oiesdean, directorul companiei RomCaravan, importator