Vasul a fost recondiţionat şi s-ar putea numi „Dumitru Mitroi“, după comandantul mort la datorie, acum 35 de ani Vasul, aflat în dotarea Poliţiei de Frontieră, a fost recondiţionat şi întreţinut. „E o navă care, din păcate, nu e dotată cu radar, motorul e de provenienţă rusească, fiind înlocuit în ‘93 cu unul nou. Dă randament, iar consumul e redus“, ne-a precizat agentul-şef adjunct Olea Cornel, din cadrul Poliţiei de Frontieră Mehedinţi. În memoria lui Dumitru Mitroi, nava ar putea primi în curând numele comandantului ei, Poliţia de Frontieră Mehedinţi lucrând deja la acest proiect.
Solidaritate marinărească
Indiferent că sunt lupi de mare sau de apă dulce, marinarii sunt acei oameni care şi-au legat existenţa de ape, care, cu romantism şi pasiune, şi-au ales o profesie plină de riscuri, privaţiuni şi sacrificii, animaţi însă de curaj şi dăruire. Ziua Marinei constituie un prilej de pomenire a celor care au trecut în nefiinţă, mulţi dintre ei făcându-şi până în ultima clipă datoria. Între eroi se află şi Dumitru Mitroi, comandantul bacului fluvial scufundat în 1974, la Moldova Veche. „Era aşa numitul BM, adică barcă cu motor. Pe vremea aceea, erau dispuse la fiecare pichet de grăniceri. Acest bac avea rolul de aprovizionare cu combustibil sau cu alimente“, ne spune comisarul-şef Valeriu Pera, purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Mehedinţi.
Într-o noapte rece de iarnă, în 1974, vasul a fost scufundat, iar cei trei marinari aflaţi la bord şi-au pierdut viaţa. În timp ce aproviziona, un ucrainean nu a respectat condiţiile de navigaţie şi l-a băgat la fundul apei. „În zona Cazanelor, a făcut abordaj cu un convoi sovietic care naviga în aval. În acest accident, s-au înecat trei oameni. Unul era la observare, unul la motoare, iar altul comandantul. Bacul ăsta a stat 33 de zile în Dunăre. Împreună cu nişte scafandri