Numărul angajaţilor din primăriile oraşelor şi ale comunelor, dar şi din consiliile judeţene, ar putea fi redus ca urmare a aplicării standardelor de funcţionare pentru autorităţile locale. Liderii autorităţilor locale s-au întâlnit împreună cu reprezentanţi ai Guvernului, cu ministrul de Finanţe, Gheorghe Pogea şi cu vicepremierul Dan Nica la Buşteni. Ei au convenit asupra redimensionării angajaţilor din aparatul propriu al administraţiilor locale, stabilind un normativ de personal care va reduce numărul angajaţilor.
Potrivit unor surse participante la discuţii şi citate de NewsIn, redimensionarea structurilor de funcţionarilor publici locali ar urma să realizeze economii la bugetul de stat, în primă fază, de peste 125 de milioane de euro .
Astfel, conform estimărilor făcute de liderii locali şi reprezentanţii Guvernului, Primăria Capitalei ar urma să-şi reducă personalul bugetar cu 60% . Dacă în acest moment Primăria Municipiului Bucureşti are aproximativ 1060 de angajaţi, numărul acestora ar trebui să se reducă la aproximativ 400. În ceea ce priveşte sectoarele municipiului Bucureşti, numărul optim de funcţionari cu care acestea ar putea funcţiona este de 180 de angajaţi.
O altă propunere priveşte primăriile de comune care au până la 1.500 de locuitori şi care ar urma să beneficieze de o medie de 12 funcţionari publici în aparatul propriu. Următorul prag, pentru localităţile între 1.500 şi 3.000 de locuitori, ar urma să aibă 14 funcţioanari, iar cele cu o populaţie între 3.000 şi 5.000 - 16 funcţionari. Localităţile între 5.000 şi 10.000 de locuitori ar urma să beneficieze de serviciile a 21de funcţionari, iar cele între 10.000-20.000 de 24 de funcţionari.Consiliile Judeţene urmează să funcţioneze cu 120 şi cel mult 180 de angajaţi, în funcţie de mărimea judeţului în cauză.
Conform unor surse participante la di