În spatele tragediei rutiere în care au pierit 13 oameni se află un munte de ilegalităţi. Şoferul Petrişor Apostu era indisciplinat, obosit şi lucra „la negru“. Mai mult, microbuzul trebuia să se afle pe un alt traseu, în celălalt capăt al judeţului Iaşi.
Mai citeşte şi:
Iaşi: O comună în lacrimi - doi tineri zdrobiţi de tren sunt înmormântaţi astăzi
VIDEO Acel blestemat microbuz-pirat
Iaşi: Dosar penal pentru şoferul microbuzului ucigaş (UPDATE)
Iaşi: Cea mai mare catastrofă feroviară din Moldova din ultimii 100 de ani
Iaşi: Catastrofa de la Iaşi a făcut înconjurul lumii
Iaşi: Numele victimelor din accidentul feroviar de la Scânteia
Braşov: Mecanicul locomotivei implicate în accidentul feroviar a primit Medalia pentru Merit în 2004
Braşov: Patronul Regiotrans spune că şoferul e de vină în accidentul feroviar de la Scânteia
Iaşi: VIDEO (Update) 13 morţi şi 3 răniţi la Scânteia, într-un microbuz pirat lovit de tren
Petrişor Apostu, de 26 de ani, omul care a condus „microbuzul groazei”, era departe de a fi şoferul-model. Şofer din 2005, el figurează în evidenţa Poliţiei Rutiere cu şapte amenzi primite în ultimul an, pentru încălcări ale regulilor de circulaţie care puteau duce oricând la accidente: viteză excesivă, lipsa centurii de siguranţă, folosirea telefonului mobil în timpul mersului, staţionării sau opririi neregulamentare.
Există indicii că Apostu nu era nicidecum atent la drum atunci când s-a aruncat practic cu microbuzul în faţa trenului.
Un martor ocular l-a văzut imediat după accident cu un fişic de bani în mână. Există două explicaţii care nu au nicio legătură cu şofatul. Ori Apostu făcea monetarul în timpul cursei, ori dădea rest unui călător care tocmai îşi cumpărase bilet. Ambele „operaţiuni” sunt permise doar în timpul staţionărilor.
„Lucra 18 ore p