Răscumpărările navelor sechestrate în Golful Aden îi îmbogăţesc pe agresori.Nu trece lună fără ca presa internaţională să nu scrie despre atacurile piraţilor somalezi din Golful Aden. Una dintre cele mai circulate rute maritime din lume e şi printre cele mai periculoase. De mai bine de 10 ani, navele petroliere care vin din Orientul Mijlociu şi din Asia sunt adesea ţinta piraţilor somalezi. În urma răscumpărărilor obţinute de la guverne sau de la compa Răscumpărările navelor sechestrate în Golful Aden îi îmbogăţesc pe agresori.Nu trece lună fără ca presa internaţională să nu scrie despre atacurile piraţilor somalezi din Golful Aden. Una dintre cele mai circulate rute maritime din lume e şi printre cele mai periculoase. De mai bine de 10 ani, navele petroliere care vin din Orientul Mijlociu şi din Asia sunt adesea ţinta piraţilor somalezi. În urma răscumpărărilor obţinute de la guverne sau de la compa
Răscumpărările navelor sechestrate în Golful Aden îi îmbogăţesc pe agresori.
Nu trece lună fără ca presa internaţională să nu scrie despre atacurile piraţilor somalezi din Golful Aden. Una dintre cele mai circulate rute maritime din lume e şi printre cele mai periculoase. De mai bine de 10 ani, navele petroliere care vin din Orientul Mijlociu şi din Asia sunt adesea ţinta piraţilor somalezi. În urma răscumpărărilor obţinute de la guverne sau de la companii disperate să-şi salveze oamenii, piraţii ajung multimilionari.
Atacatorii au vârste între17 şi 20 de ani
Piraţii “moderni” sunt tineri cu vârste între 17 şi 20 de ani, somalezi de origine, fără scrupule, îndrăzneţi şi inconştienţi, mânaţi de foame şi de dorinţa de a face bani mulţi şi repede, care profită de faptul că naţiunile lumii ezită să-i confrunte direct. Înarmaţi până în dinţi, cu ambarcaţiuni de mici dimensiuni, aceştia au capturat anul trecut peste 150 de vase, de-a lungu