Chiar si elevii exemplari vor recunoaste ca au copiat macar o data la un examen. Si daca un adult le poate spune ca nu au procedat corect, si el isi va aminti cum, la un moment dat, i-a suflat cineva la lucrarea de la istorie.
Problema nu ar fi ca elevii au un simt al moralitatii redus. Ei stiu ca trisatul nu e cea mai buna idee. Reducerea procentajului de elevi care triseaza ar consta in modificarea modului in care sunt prezentate examenele de catre profesori, sustine Eric Anderman, profesor de politici educationale la Universitatea din Ohio.
El sustine ca atunci cand obiectivele finale ale unui curs sunt prezentate elevilor la clasa, numarul de elevi care triseaza sau sunt tentati sa triseze se diminueaza drastic, arata EScienceNews.
"Stim cand, de ce si cum triseaza elevii. (...) Stim cum sa ii motivam pe elevi in asa fel incat sa nu mai copieze la examene. Problema este ca ceea ce stim nu se pune in practica in scoli", spune Anderman, care a participat pe 8 august la intalnirea anuala a Asociatiei Americane de Psihologie.
Unele studii realizate in Statele Unite arata ca 80% dintre elevii cu rezultate bune la invatatura si pana la 75% din studenti au recunoscut ca au trisat la un moment dat, iar procentajul a crescut in ultimii 50 de ani. Mai mult, unul din studii a aratat ca 21% dintre elevi spun ca trisatul este "inacceptabil", insa triseaza oricum. Si peste toate parintii au prostul obicei de a inchide ochii la greselile pe care le fac odraslele lor.
Baietii triseaza mai mult decat fetele, iar elevii ambitiosi, care vor sa aiba mereu nota 10 sau cei impulsivi triseaza si mai mult. Insa, unul dintre studiile lui Anderman are o importanta majora: s-a demonstrat ca, pe masura ce avanseaza in ciclurile scolare, elevii triseaza mai des.
"In timpul tranzitiei de la un ciclu la altul, profesorii s